Elvira rapporterar om helg o marknad

Ja ni det hela började på fredagen med att mama o jag åkte ner på stan, men när vi var där så sa papa att han ville gå efter jobbet. Vi åkte hem igen.
Jag fick ju 50 lappen av tanten o farbrorn.

Vid 2 åkte vi ner o träffade papa. Jag fick en ballong, en sån där som flyger. En nyckelpiga........ åhhh den var så fin. Jag blev så glad.
Dom gjorde ingenting sen, bara gick fram o tebax o kollade på folk.

PÅ lördagen så gick jag upp med mama o hon satte ballongen på räcket på ballkongen och vipps så var den nyckelpigan fri. Men mama, vad har du gjort. SJälvklart blev jag ledsen men hon lovade mig en ny(tur för henne).

Vi åkte ner ensamma jag o mama, papa skulle ta bilen och mama köpte en ny ballong till mig. En med Barbapapa på, så fin o rosa. Men det tog inte många minuter innan den rymde den oxå. Men uj uj uj vilken otur man kan ha igenltigen.
Mama gick tillbaka till mannen och sa att den slet sig och bad om att få en ny, vilket hon fick. OCH DEN BALLONGEN står här i lägenheten nu.

Farfar kom en sväng igår, trots att han var dödsjuk i snorig näsa på lördagen, så trotsade han sina smärtor och den höga febern (på 37,4) och kom o hälsade på mig. Jag har väl världens snällaste farfar elller?

Vi åkte till Mediamarkt o farfar köpte en WEBcam om en digital fotoram till Gfarmor Britta på morsdag. Jag hoppas hon ble gla!

Sen skulle papa byta sina ena shorts på a6 och vi åkte upp dit en snabbis. Så gick dom in på telenor och kollade på en telefon som mama vill ha, den hette Sonyericson X10 mini och hör o häpna nu, papa köpte den, men inte till mama utan till sig själv. Ha rni hört nåt så egoistiskt? Det var ju iaf mors dag och han bara går in rätt upp o ner och köper den. Mama blev ju självklart lite ledsen, men ville inte visa det. Jag ska köpa en telefon till mama, en mkt finare än papas.



Glömde berätta att mama köpt ny cykel, en apollo Haga, superfin med barnsadel och åh så köpte hon en cykelhjälm til mig. Så nu ska cyklas.

Men mitt viktigaste budskap är idag, ta hand om varandra och ta vara på all kärlek.

Over and out 

Elvira

  

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!

Jag sökte på Apollo cykel inför ett cykelköp och hamnande här. Min älskade Skeppshultcykel är stulen och försäkringsbolagets butik har inte dem, men väl Apollo som jag inte känner till sen förr.Har en treåring som skall åka bakpå min.

Är du (din mamma) nöjd med ditt/sitt köp?

Finns det något ni inte är nöjda med med cykeln?

Tack på förhand för ev svar!

och trevlig sommar!!

Mvh

Ulrika

2010-07-23 @ 22:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0