Elvira rapporterar om kalas o bad

Jag fyller 1 år på onsdag och som ni alla vet så är det ju inte så långt kvar dit.

Men födelsedagsfirandet startade redan i helgen när farmor o plastfarfar kom o hälsade på med ddet största paketet jag någonsin sett. Det var nästan lika stort som mig.
Jag fick tillome två paket.

Jag började att öppna det mindre paketet som innehöll en supersöt nalle, som jag inte vet vad den ska heta, kanske Nga.
Det STORA paketet innehöll en gåvagn, innan har jag bara lånat en, men nu har jag min alldeles egna och tro om jag blev glad. Jag gick iväg med den direkt.

Sen blev det tårta, mummsig tårta med jordgubbar och saft.
Jag blev ju tvungen att sova en stund. Efter så åkte vi till MAXI o handlade lite mat.

Vi åt pastasallad och vitlöksbröd, mumsfillibaba säger jag bara.

Farmor o plastfarfar åkte motorcykel så vi följde med dom ner o sa hej då.

Sen åkte vi o badade, oj oj oj va skönt det var, hela 24 grader i vattnet, kan det bli mkt skönare? Jag frös dock lite, men inte mama o papa som turades om att bada, men mama låg nog i längst. Hon verkligen älskar att bada.

Söndag så jobbade mama och papa hade hand om mig på morgonen, fast mama var hemma rätt snabbt och vi åkte o badade igen med mormor o morfar + en del av mamas syskon. Det var Asa mkt folk på stranden som badade o solade. Morfar lånade min hatt så han inte skulle bränna sig och jag blev insmord hela jag med nån smörja.

Ja, sen blev det kväll o då åkte vi o tog ett kvällsdopp. Vi bor numera i sjön och heter SJÖgren, eller nåt.

Onsdag smäller det.......

Over and out



Elvira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0