Elvira rapporterar om det nya året!

Jaha ni, det nya året firades med moster Fidde, Classe, Thea, Rufus, Johan, Hanna och deras barn Julia o Emil. Emil o jag är lika gamla, ja eller nästan, det skiljer 2 dagar eller nåt. Men vem räknar igentligen.

Vi var ute och gick igår och gick ända upp till mormor o morfar för lite nyårsfika. Skööönt var det att få sig en prommenad både för mig och för enzo. Kallt var det oxå, men jag är ju väl påpälsad, det var igentligen mer än vad man ska säga om mama. Hon hade inga byxor på sig, bara tights, jag fattar inte att hon inte vet bättre.
Hon som hävdar att hon är vuxen, nej fy du lilla mama!

Nåja, vi gick till moster och hennes familj vid en halv 6, då var jag på toppenhumör och pratade med moster och Thea. Rufus han bara kramar mig hela tiden, jag kan ju liksom tycka att han är lite klängig men han kanske behöver en liten kvinnlig förebild i sitt liv, så jag låter honom hållas. Får visserligen en massa killbasiller på mig, men jag tvättar mig väl efteråt.

Dom åt kött o potatis med massa såser och jag fick nån fruktpuré, tror nog att mitt var godast för Thea ville oxå ha det, 
sa iaf inget då jag inte ville såra moster! Jag delade inte med mig heller för jag fick ju inte smaka deras.
Det blev till att sova några minuter så man liksom skulle orka med kvällen. Jag var tvungen att dela säng med Emil och  jag kan själv säga att jag satte ribban högt för honom i framtiden då jag sparkade honom i huvvudet, tyckte han blev lite närgången och mama har sag att det är ok att slå när killar inte lyssnar.......

Nåja, sov iaf in det nya året i sufus säng och mama sa att dom smällde massa smällare, men jag märkte inte av det ett dugg.

Så mama vill iaf tacka moster m familj för en supertrevlig nyår, då tycker jag hon kan skaffa en egen blogg att göra det på. Jag säger bara låt det inte hända igen.

Bilder kommer snart......

Puss på er alla och ha ett toppen 2010.

Over and out...... in the cold

Elvira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0