Elvira rapporterar om badet!

Igår var det mamas dag sa papa och det innebär att hon fick bestämma vad vi skulle göra.

Hon sa, Nu åker vi o badar.........Jaaaaaa va gla jag blev!

Sagt o gjort, ner med badbyxorna och handukar. Sen bar det av. Det var ett stort badhus, men nu har jag ju aldrig badat i ett badhus innan så jag hade ju liksom inget att jämföra med.
Mama köpte en badring till mig och så gick vi o klädde om.

Innan vi kom in till den lite mindre basängen så gick vi förbi en jättestor. Med vågor, vattenrutchkana o strömmar.......... åhhh jag vill bada där.

Mama o jag gick i den lilla bassängen och mama tittade på min reaktion....... yehhhhaaaaa, det var ju superroligt. Jag hörde hur mama sa till papa att varför har vi inte gjort detta tidigare?
Vi badade länge och simmade och plaskade, det var superkul. Efter ca en timme gick vi o fikade. Jag fick banan, mama kaffe o en glass. Papa han tog, kaffe, glass, bulle och snusklubbor...... han ska alltid vara värst.
Sen försvann mama en stund och hon gick o badade i vågorna, åkte rutchkanan och gled i strömmen. När hon kom tillbaka sa hon att det var inte alls lika kul o vågorna som hon minns det. Men det kanske var 15 år sen hon var här sist eller nåt.

Då var det papas tur, han tog rutchkanan och han sa att det gick JÄTTEFORT, jag vill me!!!!

Då skulle dom hoppa. Mama hoppade från trean och papa hoppade från 7,5, han sa att det kittlade jättemkt i magen. Det stod en lite flick på tian och hoppade, papa fick svindel bara av att se henne. Därifrån ska jag hoppa sen.

Då var det dax att fara hem, jag somnade som en stock i bilen och när vi kom hem fick jag lite mat, sen sov jag 3,5 timme, tro att jag var SUPER trött efter att simmat så länge.

Nåja, idag kommer moster med familj och äter vofflor här och papa ska åka till skövde o spela match.

Puss på er

Over and out

Elvira


Kommentarer
Postat av: Jill

Haha gud vilka snälla ord!! :) tack tack.. jag vet knappt själv hur jag får ihop allt, men jag tror på viljan!. Bara viljan finns så klarar man allt ;-)

Hoppas helgen varit bra! Kram

2010-02-15 @ 12:15:03
URL: http://jillh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0