Elvira rapporterar

Jag glömde igår att när vi var på stan så fick thea helt plötsligt inte luft och mormor undrarde då var det var? Det var en snorbuse som satt ivägen för andningen. Mama säger att astrid lindgren får jag apselut inte titta på....... vad det nu är?
 

Sen blev jag förkyld.....090903 var första gången Jag blev snorig. Har smittat mama med så hon oxå är lite snorig. Kanske ska hem o smitta ner papa med. Mama säger dock att det inte är så farlig förkylning, bara lite snorig. Säger hon, men hon vet inte hur det är att vara så liten och inte kunna andas.

Morfar köpte en ny tv igår en philips 47 tum o mama köpte en dvd-spelar till dom så nu kan dom kolla på riktig tv innan har dom haft en liten 14 tummare eller nåt. Ja liten var den iaf.
Jättebra var tvn, jag tittade lite på den oxå när sverige spelade, men det gick visst inte så bra för dom. Konstigt sverige är aldrig bra. Undra om jag har nån mer nationalitet i mig, vore bra!

Sen vart jag tjurig, men jag hade ju inte sovit på länge........ dumma dom som inte söver mig!

Mormor vaggade mig fram o tillbaka, men det hjälpte inte hon har inte det rätta knycket.


Nu har vi varit på stan en sväng igen, mormor, mama och jag. Det blev lite handlat idag oxå. Ikväll blir det grillat med hazelbackspotatis, ska fårga snällt om jag kan få en bit. Men det får jag väl inte med all säkerhet, men man kan ju fråga.

Nu ska jag ta emot morfar som snart kommer hem och har varit o pluggat till taxichaffis. Bra att ha..... tycker jag!

seeee you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0