Elvira rapporterar

Nu ni ska ni få höra. Mama har varit i Ullared idag med sina systrar och hon handlade MASSA till mig. Kläder och lite leksaker och sen en spargris som jag kan spegla mig i. Tro att jag är glad.
Ni undrar kanske vart jag var då, men det var Papa dotter dag. Papa o jag har hängt hela dagen, sen har vi varit ute en sväng med vovven.

Vi har haft det supermysigt!

Veckan har spenderats hos mormor o morfar, jag kände lite för att åka till dem och lämna kvar lite Vira doft. Det blev nog rätt mkt, men det är faktist inte så lätt när man inte kan kontrolera sina kräkreflexer.
Tror att mormor fick tvätta sina kläder iaf två gånger per dag. Det är kul att vara där men jag saknade papa massor och mormor blev nog lite trött på att jag var tvungen att bada henne i kräks hela tiden! 
Sen fick jag en fin basketboll av Papas gamla tränare Vic....... tusen tack!
En jättego filt av farfar som han handlat alldeles själv.......... kram på dig farfar!

Jag var hemma själv med mormor o morfar när mama var o tittade på papas lag när dom spelade match. Som tur var så vann dom men det var en kille i papas lag som bröt armen. Mama sa att jag kanske skulle blivit rädd om jag var med och såg när armen inte var bra. Hemma hos mormor o morfar var allt toppen och jag pratde med dem om allt mellan himmel o jord, sen kräktes jag lite me!

Igår var vi hos farmor o plastfarfar med mina farbröder o moster. Dom serverade porterstek och sås med gelé. Jag började gapa när dom åt att jag oxå ville ha, men fick inget som vanligt. Mama sa att snart när jag är 4:a månader ska jag få smaka, inte porterstek men banan. NÄR ÄR JAG FYRA MÅNADER????????? Åhhhhhh  vilken tid det tar!
Men jag skäms nästan lite att säga detta......... jag kräktes lite där med!
Först på farmor, sen på faster och på farbror. Jag kräktes på Antons sara med. Hua mig, kanske inte vågar visa mig där i framtiden. Med all säkerhet inte hemma hos Farbror Anton som snart ska flytta. Han höll visst själv på att kräkas..... sorry anton.

Jag pratade o var på topp där oxå sen tog jag en tupplur i farmors säng och när jag ändå låg där så kräktes jag lite där med.
Mama undrar om jag har bullemi? Vad det nu är.

Nej ni, det har varit en hektisk vecka, tranås, papa och mamas döda växter. Andra gången papa tar kål på dem. Hoppas bara att han inte blir jagad av trädkramare....... tihi!

Nu ska ni få se vad jag fick av mama......... Maggie!



Här sussar jag i farmors säng med filten, bara glad att dom la mig där dom gjorde, om ni förstår vad jag menar..........



Nähä nu bär det väl snart av till sängen.

Ta hand om er

Over and out

Elvira!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Trist att vi missade matchen, OCH en fraktur. Coolt. Hård sport det dära! Kram och hej

2009-10-19 @ 10:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0