Elvira rapporterar

Som ni alla vet så var det den stora dagen D igår. Sprutor, en i varje ben. Mama försökte att förbereda mig för vad som komma skall, men det är inte alltid et lättaste. Jag fick tillome komma in lite tidigare till sköterskan. Hon kollade vikten på mig och det var så att jag har krossat 6 kg nu.
Hde vuxit hela 7 mm på en vecka o huvudet oxå. Snart är jag stor!

Sprutorna skrek jag bara lite på, mama fanns ju där att trösta mig, tur man har henne ibland. Just nu är jag lite arg på henne för hon skällde på mig inatt.
Allt jag kan säga till mitt försvar där är, 38,5 och 2 sprutor.
Vilken normal bebis på 3 månader vill inte då sova jämte mama o papa. Men nej hon skulle promt ha ner mig i min säng. Jag var ju helt enkelt tvungen att protestera och då skällde mama lite på mig. Men fasen jag gav mig inte, så tillslut.
Ahhhhh jämte mama, bästa som finns. Varm o skänt o nära till maten.

Jag vaknade o var jättepigg sover som en prinsessa där. Mama däremot klagade på ryggont och annat tjafs. Som tur är så har jag fått papas förmåga att slå dövörat till, så jag lyssnade inte på hennes klagande.

Mama köpte en ny klänning till mig igår som jag ska ha på dopet imon och jag kommer bli så himla söt.
Farfar och gamlefarmor tittade hit på kvällen. Dom var på väg hem från gbg och stannade för en kvällsmacka och lite idol.

Så nu ska jag ut me enzo o Mama för papa har stuckit iväg på en match han inte ska spela! Han skadade sig igår. Stackars papa!

Ha det bra allihopa och glöm inte att älska varandra och var snälla mot mama o papa!

Over and out
Elvira

Kommentarer
Postat av: Lisa

det är såå kul att läsa!! vad har papsen gjort nu då?

2009-10-14 @ 15:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0