Elvira rapporterar

Igår natt var jag visst vaken lite för mkt tyckte mama, men igentligtn så var jag inte det. Mama hon påstår att jag gör massa saker. Som ex sparkar henne i ryggen på morgonen så att hon ska vakna, jag hon råkar ligga ivägen när jag sträcker på mig. Pratar ovanligt högt, men hallå, jag övar ju bara på att säga MAMA. Men har hon någon förståelse för detta. Nej! Hon är en gnykråka min mama. Så igår  när vi kom hem efter besöket på BVC o vi hämtat papa så tänkte jag att nu attans ska jag ge dom vad dom inte är vana vid.

Så jag skrek........ ett bra tag, dom försökte söva mig, men nej jag vägra. Jag fick sitta hos papa, men aha inte ens det var bra. Som pricken över Iet så la ja en blaja i blöjan som papa fick ta. Han pratar så roligt då när jag har bajsat.
Efter det fick jag lite mat, sen la sig mama med mig i sängen och jag var tvungen att kapitulera. Jag somnade.
Jag sov jättegott! Vaknade i lagom tid till idol och så tittade vi på det. Självklart sjöng jag me lite här o där, fast mama bad mig sjunga lägre, då tog jag i för kung o fosterland.

Vad händer annars då?
Dom har envisats denna vecka med att ge mig nåt äckligt, dom verkar inte fatta att jag inte vill ha så jag spottar ut. Morotspuré sa mama att det va. Tyckte att hon kunde ha det för sig själv. Det räcker gott o väl med bröstmjölk o ersättning för min del! Vill ju liksom ha det gooood stuff, som tacos o potatis me sås o kött. Mama säger att jag är LITE liten för det än, men det kommer och man måste börja med milda saker! Åhhhh vilken gnälltant hon är!

Så nu sitter jag här.....



.... tokig på lördagsmorgonen o äter min sedvanliga handduk. Glad är jag med och pratar en massa, men det är aldrig nån som svarar.
Idag blir det inget kul som jag vet, men imon blir det kalas hos Rufus och sen ska mama o jag stanna till tisdag för då ska papa på klippning igen......konstigt, men det verkar inte finnas några frisörer i Jönköping.

Ha en sköööön helg, det ska vi ha!
Over and out
Elvira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0