Elvira rapporterar

Mama säger att jag har blivit så morgontrött, kan bara säga att så är fallet. Mama envisas ju med att lägga tillbaka mig i min säng på nätterna och då vaknar jag och ropar på henne att jag inte vill ligga där. Det händer kanske tre gånger per natt. Mama inser inte att hon STÖR min sömn då. Undrar om hon någonsin kommer att fatta att jag inte vill ligga där. Papa höll med mig, men av nån konstig anledning sa han att om jag sparkar honom under natten så blir det bums till min säng, tur att jag inte når så långt än.

Det händer inte så mkt på dagarna nu, kanske det är mamas fel eller kanske lite papas. Han är ju liksom inte hemma och syselsätter mig som han gör på kvällarna och då kan det ju bli lite tråkigt. Mama säger att bara solen tittar fram lite mer så ska vi ut mer.

Idag föll den första snön, jag såg ingen iallafall. Mama täckte ju över vagnen med regnskyddet och då är man ju som barn tvungen att protestera, jag vet väl min rätt här i världen, eller papa vet den iaf (han är jurist). Annars åberopar jag bara BRIS.

Imorgon blir det öppna förskolan och det är så himmla kul....... för mama! Själv får jag bara ligga där i puffen eller sitta i en babysitter. Jag menar hur kul kan det vara igentligen. Mama hävdar att lite får jag faktist offra för henne..... så OK då!

Moster o Henning kommer imonkväll och då blir det lattjolajban.

Sen kommer dom alla på söndag, ska bli så himmla kul att krama mormo o morfar och farfar igen. Längesen nu, ja iaf en vecka sen.

Nej, nu blir det hockey med papa i soffa.



Over and out
Elvira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0