Elvira rapporterar

En snabb sväng ner på stan sen hem igen för mama var ju hungrig. Ibland är det lite synd om henne. Jag själv kan bara gapa lite så får jag mat, men mama måste laga sin själv.

I morse hittade papa inte bilnycklen och det känns som om detta börjar bli en vana, eller kanske en ovana från hans sida. Mama hjälpte honom att leta medans jag själv låg i sängen och drog mig.
Som tur var för oss så hittade han den sen. Papa kanske börjar bli lite dement. Han är ju iofs väldi gammal, men mama är ju äldre.

Vad händer annars då?
Papa ska till gbg i helgen med killgänget, som ska leka nånstans och dricka lite. Mama valde att vara hemma med mig och det känns ju säkrast. Hur jobbigt skulle det inte vara för oss om papa tappade bort sig själv, det skulle inte vara lätt att hitta honom då.
Moster Lisa ska komma och hålla mama sällskap och det ska bli kul, vi ska INTE baka iaf. Det blir väl lite promenader och kanske lite mat.
På söndagen kommer farfar och morfar o mormor för det är fars dag och vi ska fira våra pappor. Tur att man har dom annars hade man ju inte funnits. Det är klart med farsdagspresent till papa och farfar, så nu är det bara morfar kvar. Mama undrar om han kanske vill ha en slipps eller sämskinn. Hon hittar ju säkert på nåt.

Nej ni nu ska jag krypa upp i soffan och prata lite med papa. Han kom hem från jobbet för en stund sen och då hade mama fixat Subway
http://subway.se . Papa älskar detta, tur han har mama då!

Älska er papor

Over and out
Elvira



Tack lisa för bilden (
http://mellemelle.blogg.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0