Elvira rapporterar

Nu är vi tillbaka, jag o mama. Vi har inhandlat en ny kamera, varför fixa den gamla när man kan köpa en ny?
Det blev en Canon eos 450D och nu funderar papa på att ge upp sitt yrke som jurist och satsa på amatörfotgrafi istället.

Vad händer annars då?

Fredagen var farmor o platsfarfar här och tog hand om mig när mama o papa var ute på galej. Dom var på restaurang, den Småländska kolonin
http://www.densmalandskakalonin.se
Dom sa att det var supergott o jättetrevigt, men inte lika kul som jag hade det här hemma med farmor o plastis. Jag pratade och skrattade med dem och vi tittade på IDOL, själv hade jag ju önskat att Calle vann, men man kan ju inte få allt här i livet.

Igår blev det en kvälls/natts promenad och det var superskönt för jag fick somna i vagnen, det finns inget skönare när det gungar lite lätt.

Idag har vi varit o hälsat på papas gamla arbetskamrat och druckigt glögg, eller jag fick ersättning, men mama sa att jag går inte misste om nåt.
Mama har sytt klart Theas lapptäcke och jag kan bara säga att hade det inte stått thea på det så hade jag snott det själv. Funderade starkt på att lägga en spya, men då sa mama att jag inte fick några julklappar..... typiskt.

Tänkte lägga upp två bilder från den nya kameran, men bli inte rädda nu. Den första bilden är det mama som matar mig.



bara lite gröt som rinner, men sen tar papa tag i skeden och jag vill nu varna kännsliga tittare att kanske inte titta om ni inte gillar blod, det är ingen fara det är bara blåbär, bara det att papa inte är så säker på att mata......




....... ja ni ser ju själva.

Nu ska jag sova strax

Over and out
Elvira


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0