Elvira rapporterar

Här sitter jag nu och dikterar vad mamma ska skriva


Jag ansvarar inte för hur hon stavar!

Jag vaknade lika tidigt idag, men mama blev inte så sur och papa åt frukost i sängen, det ska jag me göra när jag blir stor.
Jag fick oxå lite frukost!
Sen satte mama mig i den blåa och gick o duschade, jag satt i hallen och tittade in i badrummet. Det är skönt när hon lämnar mig ifred ibland, då hinner jag skratta så mkt som går så jag kan tjura på mama sen.
Papa undrade om jag alltid var så här glad på morgonen och mama svarade att det var jag. Tror han blev lite ledsen då jag oftast är tjurig när han kommer hem.
Jag frågat DIG då, skulle inte du vara förbannad om din mama eller papa skiter i dig hela dagen sen när dom väl kommer då ska man vara glad........ nehej, det passar sig inte här. Han måste ju veta att jag är missnöjd med situationen att han lämnar mig varje dag.
Jobb säger dom, men jag vet nog att det är mig han är arg på..... jobb, vem behöver jobba när min spargris nästan är full....... larvigt.

Nåja, nu ska jag vila en stund, mama ska visst diska o packa, för vi ska hem till familjen och vi har kommit överrens jag o mamma att hon tar hand om hundarna, katterna, ozborne, matilda o johannes och jag tar melisa och ludwig! Jag har en hektisk vecka framför mig.

Kommer tillbaka ikväll

Over and out
Elvira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0